
Brabantse veteranen krijgen erepenning van de provincie
Algemeen 2.088 keer gelezenBRABANT - Alle 13.000 veteranen in de provincie Noord-Brabant, onder wie dus ook die uit Deurne, ontvangen een erepenning van de provincie. Dat maakte commissaris van de Koning Ina Adema bekend tijdens haar nieuwjaarstoespraak. Daarbij aanwezig waren ook burgemeester Anke van Extel-van Katwijk en veteraan Manueel Stegeman uit Asten.
Stegeman ontving recent nog het Draaginsigne Gewonden uit handen van burgemeester Van Extel-van Katwijk. Dit als erkenning voor zijn inzet tijdens oorlogen en vredesmissies. Stegeman liep door zijn werk een complexe posttraumatische stressstoornis (PTSS) op.
“Er is echt een last van mijn schouders gevallen”, zei hij eerder na het ontvangen van het insigne.
Vorige week toogden Stegeman en Van Extel-van Katwijk naar Den Bosch voor de nieuwjaarstoespraak van Adema. De commissaris van de Koning maakte daar bekend dat álle 13.000 Brabantse veteranen binnenkort een erepenning van de provincie ontvangen. De veteranen krijgen deze op korte termijn per post thuisgestuurd.
Omdat Stegeman ter plaatse was, kreeg hij de penning persoonlijk door Adema overhandigd.















