Afbeelding

De Vette Bougie trekt met oldtimers door Noord-Limburg

Algemeen 213 keer gelezen

ZEILBERG - Oldtimerbrommerclub De Vette Bougie uit Deurne organiseert op zondag 28 juni een toertocht door Noord-Limburg. De rit is uitgezet door clublid Jeu Rutten en voert via onder andere Helenaveen, Horst en Sevenum langs dorpen, landerijen en natuurgebieden.

Deelnemers vertrekken vanuit Deurne en kunnen onderweg genieten van het Limburgse landschap met bossen en vergezichten. Volgens Rutten is de route bewust gekozen via rustige binnenwegen. “Zo ontdek je plekken waar je anders nooit komt.” Ook vrouwelijke leden rijden volop mee. “Het gaat ons niet om snelheid, maar om genieten en gezelligheid”, zegt clublid Joke Nooijen. 

Onderweg wordt gezorgd voor een gezamenlijke lunch, aangeboden door de club zelf. Voorzitter Hendrik Wiegers benadrukt dat dit past bij het sociale karakter van de vereniging: “We staan er goed voor en willen iets teruggeven aan onze leden.” 

Zoals gebruikelijk rijdt er een bezemwagen mee voor eventuele pechgevallen. Door de groei van het aantal deelnemers is deelname voortaan alleen mogelijk voor leden. De start is bij Café Brightside in Zeilberg. Aanmelden kan vanaf 9.30 uur, vertrek is om 10.00 uur.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant